Inspirera med redaktionell annons
I en redaktionell annons/native-annons kan du berätta i artikelform om företagets eller produktens story, kanske i kombination med en nyhet eller ett recept. Din redaktionella annons produceras av Vi-redaktionen och samarbetet är smidigt. Annonsen utformas i enlighet med tidningens övriga innehåll och märks ¨I samarbete med Mer Smak”.
För att din redaktionella annons ska få maximal uppmärksamhet har vi ett begränsat antal platser i varje nummer. Våra redaktionella annonser är mycket uppskattade av läsarna och rankas högt bland artiklarna – ibland högre än de ordinarie artiklarna.
Med redaktionell annons kan du:
- informera och inspirera i artikelform
- förmedla företagets/produktens story
- få högre trovärdighet än en traditionell annons.
Komplettera med digital kupong!
Du kan även addera en digital kupong för att skapa extra säljtryck.
Läs mer om digital kupong.
Tidplan redaktionell annons 2024
Nr. | Utgivningsdag | Händelser | Materialdag |
---|---|---|---|
1 | 19 februari | Sportlov | 12 dec. (2023) |
2 | 18 mars | Påsk | 9 januari |
3 | 20 maj | Grill, kristi himmelsfärdsdag, nationaldag | 5 mars |
4 | 17 juni | Midsommar, sommarmat, kräftor | 2 april |
5 | 19 augusti | Skolstart, säsongens råvaror | 28 maj |
6 | 21 oktober | Höstmys, fars dag | 13 augusti |
7 | 18 november | Julmat, julklappar, baka, advent | 10 september |
Annonsören berättar: “Vi slog alla rekord – sen slog vi våra egna rekord”
Läsarna rankade native-annonsen tomatskolan ”Njut av svenska tomater” i samarbete med Dole Nordic, fd Total Produce Nordic, som den bästa artikeln i hela tidningen (Mer Smak nr 4 2021). Louise Stierna Team Marketing Manager på Dole Nordic berättar:
– Först hade vi en native om svenskodlade grönsaker hösten 2020 som slog alla rekord. Sen slog vi våra egna rekord med vår native om svenskodlade tomater sommaren 2021. Det är fantastiskt roligt att veta att innehållet är intressant och relevant för läsarna.
Varför valde ni redaktionell annons?
– Vi vet att kunskap driver försäljning av frukt och grönsaker och såg en möjlighet att sprida kunskap på det här sättet.
Hur kommer det sig att ni har lyckats så bra?
– Vi tror att framgången beror på att vi har ett intressant innehåll, med kunskap som kunderna känner att de har nytta av. Man kan se våra annonser som ett bevis på att det inte spelar någon roll för läsaren att det är ett varumärke bakom artikeln så länge innehållet är intressant.
När tycker du att det passar med redaktionell annons?
– Jag tycker egentligen att det alltid passar, bara man vet vad målgruppen är intresserad av. Det gäller att hitta rätt ingång så att det blir relevant för läsaren snarare än att fokusera på vad man som företag vill berätta.